pessica

Av Jessi - 1 juni 2011 10:38

Grå dag idag! Men faktiskt första tror jag sen jag kom från Dompan. Har ju varit bortskämd med resor till solen så jag har det jäkligt bra! Men jag kan inte annat än och sakna alla mina vänner och familj på västkusten. Det kommer över mig som en våg av saknad, känns tomt och konstigt att vara här men endå inte riktigt. Som att jag är utomlands all over again men endå är jag ju närmare. Känner mig lite knäpp när jag känner så här eftersom det är jag själv som har valt detta. För jag vill ju inget hellre än att vara här jag är just nu, trivs så bra och har en fantastisk kille som jag tror förstår mig mer än vad jag tror.. Ska bli jätte mysigt att träffa alla på torsdag äntligen. Träffa den sötaste lilla flickan i hela världen Lovisa och hennes bästa föräldrar. Sen fira Johannis som fyller år! Synd att farmor inte är hemma bara, men det får bli nästa helg igen för då kommer jag tillbaka! :) Kärlek till er

Av Jessi - 25 maj 2011 10:23

Nu har vi precis ätit frukost och ska packa för och åka till stranden! Finns en liten ö ca 20 min med båt från San Marco som ska ha en fin strand. Ska bli jätte skönt med sol och bad. Känns som man har gått en hel del de senaste dagarna. Det är helt fantastiskt fint verkligen, jag gillar Venedig jätte mycket men en aning trött i benen :)

Det är ganska lätt att tappa bort sig här inne i alla gränder! Igår gick vi ut och skulle äta middag på kvällen. Vi gick, gick och gick och till slut visa det sig att vi var vi Rialt bron... åt helt fel håll än vi tänkt. Men det var väldigt mysigt så jag var glad att vi gick fel. Vi tänkte ta båten hem efter middagen för och slippa gå genom hela stan. Det gick ju sådär eftersom båten vi gick på gick åt helt motsatt håll! Så vi kom ännu längre bort från hotellet hahaha! Det var bara och åka med den längs hela Canal grande och hoppas på att den stannar nånstans så vi kunde byta båt. Det tog oss över 2 timmar att ta oss hem! hahaha. Men vi fick se hela kanalen iallafall på natten, precis som jag ville! :)

Har tagit jätte många fina bilder men inte hunnit ladda upp de än.

Av Jessi - 23 maj 2011 23:12

Nu är vi här! Äntligen :) Efter att ha sovit ynka 2 timmar så ringde klockan på 03.30 och det var bara och gå upp. Var ju jävligt nöjd när min väska bara vägde 14 kilo! Första gången jag lyckats packa lite men det var ännu bättre att jag slog hjärtats 15 (övervikts kilon) :)

Idag kom vi ner till ett jätte varmt och soligt Italien, helt underbart. Vi åkte båt på Grande Canal genom Venedig för och komma till hotellet. Hade räknat ut det bra vart vi skulle gå av, eller ja..inte jag utan hjärtat hade gjort det. Men det spela inte så stor roll då båten passerar vår hållplats utan och stanna för " den är idag stängd". Men så skönt!! Gick av två hållplatser senare och tänkte det här löser sig. Jag tänkte så iallafall :)

Sluta med att vi fann hotellet efter mer än 2 timmars vandring (förvirring) med två resväskor. Jag tyckte det hela var väldigt roligt då vi hann se nästan hela stan innan vi ens hade checkat in på hotellet.

Nu har vi ätit god pizza och ska sooooooovaaa!! Behöver ta igen en del förlorad sömn. <3

Skön svensk musik

Av Jessi - 18 maj 2011 14:20

Ahora que ya mi vida se encuentra normal
Que tengo encasa quien suena con verme llegar
Ahora puedo decir que me encuentro de pie
Ahora que me va muy bien

Ahora que con el tiempo logre superar
Aquel amor que por poco me llega a matar
Ahora ya no hay mas dolor
Ahora el fin vuelvo a ser yo

Pero me acuerdo de ti
Y otra vez pierdo la calma
Y se me desgarra el alma
Y se borra mi sonrisa
Pero me acuerdo de ti
Y mi mundo se hace trizas

Ahora que me futuro comienza a brillar
Ahora que me han devuelto la seguridad
Ahora ya no hay mas dolor
Ahora al fin vuelvo a ser yo

Av Jessi - 18 maj 2011 14:16

Av Jessi - 18 maj 2011 13:59

Idag är det sol ute! Vakna 07.00 idag och var väldigt utvilad. Rätt konstigt efter som jag somna vid tre inatt..

Igår var jag inne i stan och träffa Rundahl! Jag frös så jag skaka då det vräkte ner massa regn. Men det var jätte kul och se han igen och för första gången kände jag mig inte som den mest vilsna här.... :) Men vi träffas på lördag igen när jag är i Göteborg!

Nu har jag googlat och letat var man kan få tag i en liten hund. Nä inte som är min egen men nån annans som man kan ta hand om. Egentligen vill jag ha en egen men fasen jag väntar då.......

Nu måste jag fixa mig och ringa mamma.

Av Jessi - 17 maj 2011 15:18

Av Jessi - 17 maj 2011 12:15

Ännu en gång gör jag det, varför?

Jag är inte så men antagligen blivit. Fan vad jag hatar ........ för det!

Ska skärpa mig, jag måste. Ska släppa det. This to shall pass.