pessica

Alla inlägg under september 2010

Av Jessi - 29 september 2010 08:06

Tillbaka på kontoret igen efter att ha vinkat hej då till den sista färjan och sagt hej till Jessica. Ensam igen..som i april. Men nu är det snart fredag! Och jag har en hel del att göra tills dess. Ska göra klart lite här innan jag ska möta upp Christos för kaffe. Louiza kommer tillbaka vid 12 så då ska vi på fotboll. Jag ska försöka att klämma in så jag hinner packa någonstans där emellan.


Igår kväll var vi så uttråkade! Vi funderade på vad vi kunde göra och kom på den bästa iden... Vi skulle hoppa vid färjorna i hamnen. Kolsvart var det ute och det var bara vi i hamnen. Men vi hoppa, folk trodde vi var dumma i huvudet.. :)


  

  

  

Av Jessi - 28 september 2010 14:57

Jag sitter och lyssnar på grekisk musik..... det stod faktiskt på jag-kommer-aldrig-i-hela-mitt-liv-listan. Men nu sitter jag endå här och letar och lyssnar på nån Mixalis... Pinsamt :) Det är dagen för sista departuren från Thassos! Alltså inte så mycket att göra här. Jag måste börja packa lite grann. Vår snälla agent som vi har här, den bästa faktiskt! Han har ordnat en bil till oss på fredag så vi kan köra till Thessaloniki istället för att ta bussen! Underbart!


Igår gjorde vi nåt annorlunda. Vi bjöd in oss själva till en av Thassos rikastes. Han har ett super fint hus! Vi tänkte göra pannkakor. Men det gick la sådär..... De smaka ju inte direkt pannkakor... Sen fastnade de i pannan eller så kunde man skjuta slangbella med de. Så vi slängde smeten åt h.... Och satte oss framför E! Channel. Det var mycket bättre :)


Av Jessi - 26 september 2010 23:58

Nu är det verkligen dags att byta dest. Vi tänkte vi skulle ge Thassos en sista chans. Men vi insåg snabbt att nu är det finito. Inte en människa någonstans. Eller jo vi träffa på vår biluthyrare. Det var väll tur det så vi kunde prata med någon! :) Annars är det så dött här nu. Sommaren har kommit till sin end. Dags och sätta sig på planet hem!

Har rensat massa på kontoret idag, så fint som det är nu har det aldrig varit!

Klockan visar snart 01.00 och jag är inte ens trött. Skulle faktiskt kunna göra nästan vad som helst för att vara tillbaka i Napa eller Alanya nu. Satt och kikade på bilder från alla säsonger.... och jag kan bara samanfatta med Fantastiskt! Alla säsonger har sin grej och de är alla annorlunda, men jag saknar dem alla.


Nu ska jag försöka ringa Sergio, hoppas inte internet sviker mig nu.


5 dagar innan ankomst i Göteborg...gud vad jag längtar!!

  

Av Jessi - 24 september 2010 14:28

Det är några busy dagar framöver. 1 vecka kvar på destinationen så nu är det middagar och utgångar som avlöser varann. Ikväll ska vi på två middagar... hur nu det ska gå...... först är det med agenten och kontoret. Efter ska jag och Louizzzza rusa över till Sokratis som har födelsedag idag!! På vägen ska vi hinna köpa ballonger, tårta och tomtebloss... Men innan allt detta så startar vi hos frisören kl. 19. Måste va extra fin ikväll då vi det kan bli en lååång kväll. Skönt med lördag imorn! Så jäkla härligt att ha Sparven a.k.a Louiza här i helgen, denna gången har hon inte smitit till Kavala!! Vaaamoonos chica!! Ikväll kommer det bli super nice!

  

Av Jessi - 22 september 2010 15:03

Japp idag var det den sista arrival på denna destinationen iallfall! Nästa arrival jag kommer att ha är lite mer åt det karibiska hållet! Längtar! :)

Tänk nu är det bara 1 vecka kvar. Helt konstigt känns det endå. Kommer ihåg när jag kom med båten hit i april... det var några månader sen nu. Mycket har hänt och jag har en massa minnen från Grekland!

Igår skulle jag och Louiza ta en glass på Dodoni hos Sokratis. Det sluta med att vi fick jobba där i 2 timmar! Var super kul. Vi tog beställningar, gjorde glass och våfflor och en massa annat! Så vet jag inte vad jag ska göra till sommaren kan det bli en sommar på Dodoni!! Ha Ha!


Så här roligt tyckte jag det va iallfall.. :)

  

    

Av Jessi - 16 september 2010 13:54

Av Jessi - 16 september 2010 12:50

Ja sommaren 2010 är snart över och höst/vinter kommer närmare! Jag kan knappt bärga mig som ni säkert redan vet vid det här laget. Ska bli jätte skönt och sätta sig på flyget hem igen.

Tänkte på detta efter i lördags då vi var ute en sväng och fira Jessica på hennes födelsedag. Vi behövde en sån kväll. Jag hade mina högsta klackar och vi var runt både i Golden Beach och i Limenas. Det var en riktig superkväll som sluta vid ungefär 04.00 Min läkare var med ut och han är bara för jäkla rolig! Jag fick också köra hans bil hem med mina 13 cm klack på foten. Det var väldigt roligt!! Eftersom han aldrig lånar ut sin bil till nån.. ha ha! Säkert...


  

  

  

Av Jessi - 16 september 2010 12:47

Presentation


Stay beautiful, sunshine

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards