pessica

Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessi - 19 augusti 2010 08:36

Jag har hamnat i en sån Turkiet dvala. Finns det något annat ställe på denna jord som är bättre? Nopp, det tror jag inte! Jag älskar det landet. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om varför, men det orkar jag inte idag. Kan bara säga att det helt enkelt är bäst. Jag får alltid en sån känsla när jag landar där, en sån känsla som inte riktigt går att beskriva. Men det känns bara så bra. Den känslan har funnits kvar sen 2006 då jag kom dit för första gången. Det är bara underbart! Turkiet!

                      

Av Jessi - 15 augusti 2010 20:06

Idag kan nog ha varit den slappaste dagen på länge. Har inte gjort många knyck kan jag lova. Tog mig till stranden vid två tiden, la mig på en solstol och låg där tills klockan visade 18.30 Något brunare men om än ännu slöare så sitter jag nu på balkongen. Varmt som fasen är det! Funderar på att om en 4 timmar så går turen ner till söder och Bolero... Just nu känns det extremt långt borta men vi får väll se.

Igår såg jag Äntligen Sex and the city 2!! Sorry to say men jag är besviken.. Filmen var la ok, hade sina små glimtar men hela öken grejen kan de ju bara stryka. Rätt onödigt att visa alla kontraster mellan Usa och mellan östern. Känns som de leker väldigt mycket med ödet. Hela världen vet redan om vad de länderna tycker om varann. De behöver inte visa det mer tydligt. Jag kan förstå att de har fått lite skit för vissa scener i filmen...


Anyway nu ska jag äta upp mina vindruvor och sova en stund. Får la se om jag vaknar redo vid 01.30 :)

Av Jessi - 14 augusti 2010 09:16

Av Jessi - 12 augusti 2010 10:42

Idag kom det kort igen till kontoret och det var till mig! Jag har fått mest post av alla 30 personer som jobbar här under hela säsongen :)

Det var från Frank såklart. Bild på en fin svensk sommaräng med blommor och grönt. Blev så lycklig att jag började gråta. Jag har så många underbara människor som bryr sig om mig även om jag flyr Sverige varje vinter och sommar. Det dimper ner kort, hälsningar och rings på telefonen. Sånt här gör att jag blir rörd till tårar och hemlängtan bara större.

Ibland undrar jag vad det är jag håller på med. Varför är jag inte med alla där hemma. Är det verkligen värt att missa alla stunder med min familj, släktingar och vänner.

Jag älskar mitt jobb och har så många bra minnen och upplevelser. Men så fort något eller någon hemifrån hör av sig kommer hemlängtan åter igen. Den finns hos mig hela tiden och snart, snart kommer jag hem. Jag vill stanna hemma snart. En säsong i karibien till, den ser jag otroligt mycket fram emot.

Sommaren är däremot väldigt osäker. Stor chans att den blir i Sverige.


Mina bästa systrar!  

Av Jessi - 6 augusti 2010 12:40

              

Av Jessi - 6 augusti 2010 12:28

Gör det sista på kontoret nu innan jag ska möta upp Henkan vid båten! Om han hittar till hamnen vill säga... Båten sjunker säkert om han är på den med tanke på hur tjock han e.... Gordo!! :)

Ikväll är planen Golden Beach och dess små beach barer, sen tillbaka till Limenas

 och imorn stranden!! Gud så skönt!


Den här låten är typisk sommar Thassos! Och vi ska till Bolero imorn!! Please please säg mig att det är packat med folk! Helst så att man knappt kan andas. Jag längtar!! Jag har funnit en en nattklubb på ön jihooo!

Presentation


Stay beautiful, sunshine

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards